Globální problémy lidstva
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Globální problémy lidstva
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Veronika Machálková
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Novinové články, sešit, kopírované listy k problematice. Anglické karty
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Každý žák do sešitu napíše co si představuje pod pojmem globální problémy lidstva, uvede deset příkladů. Učitel vyvolává žáky a píše pojmy na tabuli. Snaží žáky vést k dalším oblastem, které ještě nezazněli. Společně s žáky vytvoří definici. |
Hlavní část |
Rozdělení globálních problémů lidstva do tří skupin (intersociální, ekosociální, antroposociální). Studenti jsou rozděleni do skupin, každá skupina dostane nakopírované materiály týkající se oblasti globálních problémů lidstva. Podle zadaných kritérií plní úkoly. Pracuje s pracovními listy, nakopírovanými materiály. Závěrečná prezentace třídě. |
Závěr |
Uvědomění žáků, že tyto problémy se týkají nejen přítomnosti ale hlavně mají dopad na budoucnost. Jak se i žáci mohou podílet. Zopakování naučených anglických slovíček formou ústní a písemné. |