Příjmy a výdaje v rodině
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Příjmy a výdaje v rodině
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Iva Kočí
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Hrací papírové peníze, tabule, sešit, CLIL text na doplnění.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Zahájení hodiny, anglicky třídní kniha. Motivace rozložení hromátka peněz - výplata. Na co všechno je budu potřebovat. |
Hlavní část |
Vysvětlení, jen velmi stručně, na konkrétních číslech rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou, informace o průměrné mzdě v ČR. Na základě DÚ na tabuli společně vytvořit dvě skupiny výdajů - pravidelné a nepravidelné. Barevně označit životně nutné.Vymýšlet, jak ušetřit u jednotlivých rodinných výdajů/ např. méně telefonovat, tolik nemlsat.../ Žáci pracují jen s názvy jednotlivých výdajů, nikdy nechtít konkrétní čísla. Rozdíly mezi nájmem a vlastním bydlením. Řízený rozhovor - jak si spořit, mohu pracovat do patnácti let, co vím o půjčování peněz... /Žáci už mají znalosti kreditní karty, půjčky.../ Průběžně CLIL podle probíraných pojmů. |
Závěr |
Shrnutí společně s anglickou slovní zásobou viz příloha. Zadání referátu o daních na příští hodinu. |