Hra na volby
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Hra na volby
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Iva Kočí
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice pro osmý ročník, sešit, staré volební lístky, výtisk zákona o volbách," volební" urna, papírky na napsání možností pro každého žáka, příloha pro CLIL.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Zahájení hodiny, zopakování učiva z minulé hodiny formou otázek. |
Hlavní část |
Motivace - staré volební lístky a obálky. Článek o volbách v učebnici, do sešitu odvodit a zapsat principy voleb/ všeobecný, přímý, rovný a tajný/ a do kterých orgánů občané volí. Průběžně anglická slovní zásoba. Rozdat lístky mezi žáky, bude se volit místo pro školní výlet. Volba např. zástupců žáků v ověřovací třídě není vhodná, nejsou nejlepší kolektiv.Zahrát si na volby, místo zástěny jsme otevřeli dveře, při sčítání hlasů pozorovatelé na kontrolu, vybírali mezi třemi možnostmi, opakovat principy a pravidla, spolu se slovní zásobou CLIL. |
Závěr |
Zhodnocení hodiny hlavně žáky, zadání referátů k tématu, např. výsledky voleb v mé obci. Pro shrnutí CLIL viz příloha. |