Národnostní menšiny
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Národnostní menšiny
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Veronika Machálková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Práce se sešitem a nakopírovaný text -kapitola národnostní menšiny učebnice Výchova k občanství, nakladatelství Nová škola. Práce se slovníkem cizích slov.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- seznámení s náplní hodiny - informace o implementaci prvků CLIL do výuky - vysvětlení prvků CLIL |
Hlavní část |
Vysvětlit a popsat pojem národnostní menšina. Uvědomění žáků, že v našem státě žije kromě hlavního národa i příslušníci jiných národnostních menšin. Obeznámit je s jejich tradicemi, národnostními zvyky jiných kultur. Vyjmenovat zastoupení v ČR. Vést žáky k sociálnímu smíru, solidaritě, uvědomění si osobnosti každého člověka, k multikulturalitě. Příslušníci národnostní menšiny mají svoje práva a povinnosti, které jsou zakotveny v zákonech. (Ústava, Listina základních práv a svobod, Zákon o právech příslušníků národnostních menšin). Vysvětlit pojmy: předsudek, rasismus, xenofobie. Nebezpečnost pro společnost. |
Závěr |
Diskuze, vlastní zkušenosti(svědky nevhodného chování či rasismu vůči skupině či jednotlivci). Závěrečný souhrn učiva. Opakování vybraných anglických pojmů. |