Člověk a lidská práva
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Člověk a lidská práva
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Veronika Machálková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Dokumenty zajišťující lidská práva, anglický slovník
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Opakovaná naučených vybraných anglických slovíček z předchozí hodiny. Žáci opakují probranou látku a vyjmenují dokumenty, zajišťující základní lidská práva |
Hlavní část |
Opakování dokumentů, které nám zaručují základní lidská práva. Vymezení specifických lidských práv pro skupinu lidí, kteří jsou více ohroženy a jejich práva potřeba více chránit (děti, národnostní menšiny, handicapované, uprchlíky atd..) Vysvětlení pojmů: xenofobie, rasismus, antisemitismus, diskriminace Postihy za porušování lidských práv (věkové vymezení do 12let, 12-15let, 15-18 let, od 18let. Vysvětlení pojmů: ústavní výchova, ochranná výchova, diagnostický ústav. |
Závěr |
Opakování látky. Souhrn anglických slovíček, formou křížovky. |