Spravedlnost je složitá věc
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Spravedlnost je složitá věc
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Iva Kočí
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnic OV Fraus pro osmý ročník, sešit, interaktivní tabule se třemi možnostmi rozsudku, slovní zásoba CLIL na doplnění.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Referát o složení soudního senátu / opakování učiva/, žáci zárověň sledují v učebnici obrázek soudního senátu, co má kdo při jednání za úkol. Na interaktivní tabuli promítnuta slovní zásoba CLIL, doplňují si průběžně. |
Hlavní část |
Sešity - dvě kolonky - polehčují okolnosti a přitěžující okolnosti, dělají si čárky, kam která informace patří, popř. si píší poznámku, na co se chtějí obžalovaného zeptat. Vyučující řekne úvodní část příběhu / anonymní podklady skutečného soudního jednání/. Třída je rodělena na skupinu soudců, státních zástupců a obhájců, ale + - si značí všichni, je to hlavně kvůli kladení doplňujících otázek. Vyučujíci po krocích uvádí další údaje, žáci kladou doplňující otázky. Příběh středně těžkého ublížení na těle bez trvalých následků u netrestaného člověka. Promítnout na interaktivní tabuli tři možnosti rozsudku, každý vybere a napíše na papírek číslo, které vybral. Zhodnotí a sečte se výsledek. |
Závěr |
Znovu zopakovat, proč soudce vynesl zrovna tento rozsudek. Zopakování ústně slovní zásoby CLIL. |