Klasifikace osobnosti
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Klasifikace osobnosti
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Iva Kočí
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Sešit a zadání / čtené/ testu klasifikace osobnosti / internet/.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Zahájení hodiny a připomenutí minulé slovní zásoby soutěžní formou. / Najdi v sešitě, které slovo mluvčí říká a co znamená./ |
Hlavní část |
Motivace - napsat na tabuli pojmy sangvinik, cholerik, melancholik a flegmatik. Výsvětlit jednoduše klasifikaci osobnosti. Upozornit na pravdivost odpovědí. Tito žáci už takové věkově vhodné testy dělali. Při odpovědích si ke každému typu dělají tečku, pokud odpovídá jejich jednání nebo názoru. Test je jednoduchý, vhodně upravený, otázky a situace odpovídají zkušenosti dětí./ Např. jak reaguje na nečekanou písemku, jak se chová, když nemůže něco najít atd./ V hodině jsme zvládli 13 otázek, ty na nástin klasifikace osobnosti stačí. Hodinu nedělám poprvé, vždy je velmi zaujme, " loudí " další otázky. |
Závěr |
Cílem bylo ne, co mi vyšlo, ale přemýšlel jsem o sobě. Anglická slovní zásoba až nakonec, ale trošku tam překážela, příště lépe hned v úvodu. |