Vlastnictví a majetek
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Vlastnictví a majetek
|
Předmět: |
Občanská výchova
|
Autor: |
Veronika Machálková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 14
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Kopírované pracovní listy + obrázky, karty a slovíčka, sešit.
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Na tabuli je napsán pojem majetek a žáci jsou vyvoláváni po řadě a každý řekne asociace spojené s pojmem. Na druhou část tabule napíše učitel pojem vlastnictví a probíhá to obdobně. Učitel je v roli řídící. |
Hlavní část |
Učitel vysvětlí rozdělení majetku podle druhu vlastníka,druhu vlastněných věcí (hmotný, nehmotný, finanční) Získávání majetku (koupí, darováním, dědictvím, výhrou, rozhodnutím státu, nečestně). Žáci pracují s nakopírovanými pracovními listy a obrázky, kde rozdělují majetek podle daných kritérií. V druhé části hodiny se zamýšlí nad potřebami majetku a vlastnictví k čemu jim slouží,jestli všichni máme stejné potřeby a jak je pro nás majetek a vlastnictví v životě důležité. Dostávají nový úkol a mají seředit vybraný majetek podle důležitosti pro ně a pro chlapce, který je ve stejném věku, ale pochází z indické vesničky Talamadagi. Prezentují svoje výsledky. |
Závěr |
Závěr opakování naučených dovedností a základní vybraná slovíčka k tématu. Shrnutí a zamyšlení se nad lidskými hodnotami podle důležitosti v životě. |