Vstupní a výstupní zařízení počítače
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Vstupní a výstupní zařízení počítače
|
Předmět: |
ICT
|
Autor: |
Dagmar Valášková
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Počítač.
Dataprojektor a plátno. Modely vybraných periférií. Obrázky jednotlivých zařízení. Internet. |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, prezence přítomných, zápis do třídní knihy. Téma hodiny. Zápis a vysvětlení tématu hodiny na tabuli v angličtině. |
Hlavní část |
Výuka probíhá v mateřském jazyce, použití dostupných praktických ukázek jednotlivých zařízení. Diskuze se studenty, vyhledání obrázků používaných periferií na internetu. Obrázky si studenti stáhnou, uloží do své složky. Studenti mají ze základní školy různé a nejednotné znalosti v oblasti IT, proto jednotlivé obrázky vloží na stránky do Wordu. Takto vytvořený soubor si překopírují na flash paměť, nebo si ho pošlou emailem domů pro potřeby domácí úlohy. Nejdůležitější termíny jsou uváděny i v angličtině. Některé pojmy znovu připomenuty na praktických modelech. Studenti mnohé výrazy již znají, proto doplňují výklad. Všichni si společně zapisují do sešitů a vyučující na tabuli vybrané pojmy (viz příloha slovíčka vstupní a výstupní zařízení). Obrázek uložený v souboru Přídavná zařízení počítače slouží pro doplnění a zopakování odpovídajících anglických výrazů. |
Závěr |
Opakování a fixace nových pojmů formou soutěže - skupina rozdělena na poloviny, vyučující řekne střídavě v obou jazycích nový termín a žaci jej vysloví. Vyhrává rychlejší skupinka. Klademe pozornost i na správnou výslovnost. Na konci hodiny zadám domácí úlohu. V hodině si studenti vytvořili soubor s obrázky nejdůležitějších a nejpoužívanějších periférií. Mají za úkol doma pod obrázek připsat správný anglický termín. Vypracovaný úkol pošlou vyučujícímu jako přílohu emailu na zadanou adresu. Předpokládá se tedy, že studenti mají z domova přístup na internet. |