Klávesnice, orientace na klávesnic
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Klávesnice, orientace na klávesnic
|
Předmět: |
ICT
|
Autor: |
Jiří Černý
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Interaktivní tabule
DVD Hardware Klávesnice počítače Sešit |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav: anglicky a česky. Vyučující sdělí jazykové a obsahové cíle hodiny žákům. Na interaktivní tabuli jim ukáže nová anglická slovíčka i s jejich českými ekvivalenty. Poté si nahlas procvičí jejich výslovnost. |
Hlavní část |
Výuka probíhá česky. Žáci shlédnou krátké video na interaktivní tabuli z DVD Hardware o tom, jak funguje klávesnice, z jakých hardwarových částí se skládá. Poté vyučující vezme do rukou klávesnici a ukáže si s žáky všechny skupiny kláves na klávesnici + nejdůležitější klávesy. Nejpodstatnější věci si žáci zapíší do sešitů, nakreslí si hrubý nákres klávesnice s vyznačenými skupinami kláves dle druhu - numerická, alfanumerická, apod. |
Závěr |
V závěrečné fázi hodiny proběhne diskuze pro ověření obsahového cíle, zda žáci pochopili, jak funguje klávesnice, z jakých hardwarových částí se skládá. Následně je vyobrazena na interaktivní tabuli klávesnice. Žáci mají popsat anglickými názvy s českým překladem její části (skupiny kláves) a nejdůležitější klávesy. To se děje pomocí psaní pery interaktivní tabule přímo do obrázku počítačové klávesnice. Tak je dosaženo ověření zbývalých obsahových cílů i cíle jazykového. Rozloučení před zazvoněním na přestávku proběhne anglicky a česky. |