Mýdlo
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Mýdlo
|
Předmět: |
Chemie
|
Autor: |
Naďa Kovářová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabule, Meotar, fólie na Meotar
zkumavky, Petriho miska, chemikálie |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav Zjištění absence Cíl hodiny česky a anglicky |
Hlavní část |
Výuka probíhá v češtině, učitel naváže na individuální zkušenosti žáků s mýdlem. Na tabuli napíše vzorce a názvy v češtině i angličtině. Mycí účinky mýdla vyvozuje společně se žáky na základě pokusů, které provádějí sami žáci ve skupinách. |
Závěr |
Žáci zakreslí do sešitu chování mýdla ve vodě (obrázek na fólii). Za domácí úkol sestaví dvojjazyčnou tabulku s používanými výrazy. |