Časová přímka
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Časová přímka
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
malé lepicí lístky, listy formátu A4 s připravenou časovou osou, pastelky, tužky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Učitel vyvěsí na tabuli předem připravenou časovou přímku, která je již rozdělena na jednotlivé úseky odpovídající důležitým obdobím dějin hudby i umění. V dialogu se studenty učitel odkazuje na jejich znalosti z dějepisu a časová přímka je společně doplněna názvy uměleckých slohů, příp. jsou označeny přelomové historické události. |
Hlavní část |
Učitel zapíše na tabuli také anglické názvy jednotlivých etap, a to tak, aby bylo na konci hodiny možno zápis zakrýt. Studenti dostanou za úkol namalovat na malé lepicí lístečky grafické symboly nebo obrázky, které jim asociují jednotlivé umělecké slohy nebo historické etapy (student může vytvořit libovolné množství obrázků). Tyto lístečky učitel nalepí na časovou přímku na tabuli k jednotlivým etapám, jichž se obrázky týkají. Studenti si mají vzpomenout na různá jména umělců nebo uměleckých děl a tato jsou společně zařazena ke správné etapě. |
Závěr |
V závěru hodiny studenti dostanou list A4 s vlastní časovou osou a mají za úkol správně doplnit názvy uměleckých slohů, a to jak česky, tak anglicky (názvy na tabuli jsou již zakryty). Ve zbytku času mohou studenti doplnit rovněž důležitá jména umělců, zvláště hudebníků, příp. hudebních děl. |