Orientace v partituře
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Orientace v partituře
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
nakopírovaný notový zápis písně (Já, písnička 4. díl, Cheb 2007), nakopírované pracovní listy, balicí papír většího formátu, fixy na papír, tabule, fixy na tabuli
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky. Učitel náváže na předchozí hodiny týkající se znění hudby (učivo o hlasivkách), ať už pomocí nástrojů nebo lidského hlasu. Jak se hudba zapíše, aby ji mohl hudebník nebo zpěvák interpretovat? |
Hlavní část |
Učitel studentům rozdá list s vhodnou nakopírovanou písní. (V našem případě se jednalo o píseň od Anety Langerové "Hříšná těla, křídla motýlí" - vyskytuje se zde mnoho příkladů hudebního označení. Anglicky řekne, aby se studenti rozdělili do tří skupin a v předložených notách písně našli všechny hudební značky, které pak fixem namalují na list balicího papíru a pokusí se je správně nazvat (zadání ihned zopakuje i česky). Asi po deseti minutách pak zástupci skupiny připevní svůj plakát na tabuli. Učitel mezitím zapíše na tabuli anglické výrazy pro jednotlivé hudební značky. Poté společně se studenty analyzuje, které značky byly kterou skupinou nalezeny - studenti se pomocí tabule pokusí anglicky sdělit, co v notovém zápise objevili. |
Závěr |
Na závěr se uvedenou píseň studenti naučí i zpívat nebo si ji poslechnou. Vyplní pracovní list, kde jsou značky již namalovány, a mají doplnit anglický název. |