Populární hudba 50. a 60. let 20. století I
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Populární hudba 50. a 60. let 20. století I
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
anglické slovníky vždy pro trojici až čtveřici studentů, dataprojektor, CD přehrávač, tabule, karty s českými a anglickými výrazy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Po úvodním pozdravu a organizačních záležitostech učitel napíše na tabuli následující slova: country and western, rock and roll, rythm and blues, beat, big beat, mersey sound, protest song, evergreen, bluegrass, singl, big beat, LP deska, beetle, rolling stones, folk, underground, hippies, acid music. Ptá se studentů, zda mezi nimi najdou vzájemnou spojitost. |
Hlavní část |
Studenti utvoří dvojice a mají za úkol zjistit český význam pojmů; mohou použít slovník. Následuje krátký výklad učitele, který propojí české významy slov s rolí a významem těchto pojmů v dějinách populární hudby 20. století. Studenti by si tak měli utvořit představu o důležitých bodech jejích dějinv tomto období. Poté se učitel soustředí na vznik rocku (jeho počátky, ostatní hudební proudy - jeho inspirační zdroje, hudba jako generační vyjádření). Slovo pak dostane student, který má připravenou prezentaci na téma rock and roll doplněnou informacemi o hlavních interpretech. Studenti vyslechnou ukázku slavného hitu Billa Haleyho „Rock around the clock“. |
Závěr |
Studenti vyplní pracovní list a po stanoveném čase jej společně zkontrolují. Učitel zadá dalšímu studentovi, aby na příští hodinu připravil prezentaci o dalším vývoji rocku ve 20. století (zejména anglický rock) a vybral vhodnou ukázku. |