Hudební forma
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Hudební forma
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
formičky na pečení cukroví, nakopírovaná tabulka
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Téma hodiny je na tabuli zapsáno anglicky, učitel upozorní na souvislost mezi slovy hudební forma (v angličtině podobné slovo - form) a forma na cukroví. Společně se studenty dojde k závěru, že podstatou formy je vlastně určitý tvar. |
Hlavní část |
Studenti se rozdělí na skupiny asi po 6 - 8 studentech. Každá skupiny dostane ve stanoveném čase za úkol vytvořit nějaký typ stavby, kde stavebními částmi budou sami studenti.(Je-li dostatek času, mohou vytvořit typy dva.) Poté každá skupina ukáže svou stavbu a ostatní hádají, o jakou stavbu se jedná (dům, kostel, most,obchodní centrum apod.). V krátkém výkladu pak učitel propojí úvodní část (forma jako tvar) a tuto aktivitu - forma jako struktura, celek s nějakými částmi. Studenti pak jmenují konkrétní příklady hudebních forem, které dosud poznali, a snaží se uvědomit si jejich stavbu. |
Závěr |
Studenti obdrží pracovní list, který vždy v prvním řádku obsahuje popis určité hudební formy a její strukturu - do druhého řádku mají doplnit český název, do třetího pak anglický výraz. |