A. Dvořák: Novosvětská symfonie
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
A. Dvořák: Novosvětská symfonie
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 16
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
počítač, nakopírované pracovní listy, tabule, fix
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Úvodní poznámka: Hodinu je nutno realizovat v učebně, kde má každý student k dispozici svůj počítač se sluchátky. Motivační otázka učitele: Víte, co je Carnegie Hall? Znáte nějakého současného zpěváka, který tam měl koncert? Uvedení tématu hodiny – poslech Dvořákovy Novosvětské symfonie z webových stránek této koncertní síně. Společné hledání odpovědi na otázku, proč je zde uvedena právě skladba A. Dvořáka. |
Hlavní část |
Studenti si vyhledají webové stránky koncertní síně a najdou odkaz pro poslech symfonie, který je doprovázen interaktivními obrázky a anglicky psaným komentářem k právě probíhajícímu hudebnímu ději. Studenti si mají poslechnout alespoň úvodní část první a druhé věty a celou (posluchačsky nejatraktivnější) čtvrtou větu. Mají se především snažit postihnout, z jakých hudebních zdrojů autor čerpal inspiraci. |
Závěr |
Na základě poslechu a informací získaných v průvodním anglickém textu studenti doplní chybějící informace v pracovním listu. Získané vědomosti se stanou podkladem k anglicky vedenému dialogu se žáky na téma společných rysů života a díla B. Smetany a A. Dvořáka (oba byli původem řemeslníci, oba vycházeli z národní hudby...atd.) a hledání rozdílů mezi nimi (Dvořákova světovost). Žáci využijí nové slovní zásoby. |