Hudební druhy a žánry
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Hudební druhy a žánry
|
||||
Předmět: |
Hudební výchova
|
||||
Autor: |
Milena Tomanová
|
||||
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabule, fix, nakopírované pracovní listy, CD přehrávač, balicí papír, magnetky, karty s názvy žánrů, CD s ukázkami
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Úvod hodiny - přivítání po prázdninách, reflexe prázdnin na základě otázek promítnutých z dataprojektoru (otázky se týkají hudebních žánrů, s nimiž se studenti o prázdninách setkali - viz příloha). Studenti písemně odpoví nebo si alespoň udělají písemné poznámky - na tabuli je připravena slovní zásoba, kterou pravděpodobně použijí (anglické názvy hudebních druhů a žánrů). Na základě jejich odpovědí v angličtině pak probíhá dialog se studenty na témata uvedená v otázkách - jeden z žáků na tabuli u každého žánru nebo druhu připíše čárku, pokud se o něm některý ze studentů zmíní. |
Hlavní část |
Studenti vytvoří tři skupiny a dostanou tři sady karet s anglickými názvy žánrů. Mají je roztřídit do pěti sloupců podle toho, zda podle nich patří k 1. hudbě vážné, 2. populární, 3. lidové, 4. folku a country, 5. jazzu. Po uplynutí stanoveného času všechny skupiny předvedou své třídění (karty rozloží na zem, připevní špendlíky na nástěnku nebo magnetkami na tabuli). Učitel opraví případné chyby a provede na tabuli konečné zařazení s vysvětlením rozdílů mezi žánry. Klade studentům otázky: What is typical for........(doplní anglický název žánru)? Vysvětlí pojmy artificiální a nonartificiální hudba (nejprve anglicky, poté případně česky). |
Závěr |
Studenti si poslechnou osm ukázek z okruhu nonartificiální hudby a každý má k číslu zapsat český i anglický název druhu nebo žánru. Proběhne společná kontrola. Dále studenti dostanou pracovní list, v němž mají k názvům „artificiální hudba“ a „nonartificiální hudba“ správně přiřadit jejich typické znaky. |