Dílo J. Haydna, opakování hudebních forem
I. - úvodní informace | |||||
---|---|---|---|---|---|
Název: |
Dílo J. Haydna, opakování hudebních forem
|
||||
Předmět: |
Hudební výchova
|
||||
Autor: |
Milena Tomanová
|
||||
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
||||
Přílohy | |||||
|
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
nakopírované pracovní listy a texty týkající se Haydnových skladeb, tabule, fix na tabuli, balicí papíry, fixy na papír
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
V úvodu učitel naváže na mnulou hodinu věnovanou J. Haydnovi. Rozdá studentům nakopírovanou stránku z časopisu BBC Music (June 2009, s. 46-50, www.bbcmusicmagazine.com) - reklamu na CD s dalšími skladbami J. Haydna. Studenti se mají pokusit odhadnout české názvy skladeb a zapsat je do první části pracovního listu. Proběhne společná kontrola, učitel doplní podrobnější informace k jednotlivým skladbám a jejich obsahu. |
Hlavní část |
Poslední ze skladeb uvedených v pracovním listu - Koncert pro trubku Es dur (1. věta) - si studenti společně poslechnou. Následuje dialog v angličtině. Na dataprojekoru je promítnuta anglická slovní zásoba, studenti se s jejím využitím pokusí popsat výrazové prostředky skadby. Učitel provede shrnutí a zobecnění - uvede v přehledu prostředky typické pro klasicismus. |
Závěr |
Na základě vlastních vědomostí (měli by již znát pojmy symfonie, klavírní koncert, kvartet, oratorium) nebo odhadem pomocí názvů Haydnových skladeb z časopisu se studenti pokusí doplnit anglické názvy hudebních forem. Poté se rozdělí do tří skupin a každá se pokusí sestavit v angličtině mail kamarádovi do Londýna dle zadání, které každá skupina dostane. Svou verzi jeden ze studentů zapíše na balicí papír a poté prezentuje před třídou. |