W. A. Mozart II (Requiem)
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
W. A. Mozart II (Requiem)
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
CD přehrávač, nahrávky skladby Requiem, nakopírované tabulky, tabule, fix
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Opakování z minulé hodiny - studenti si vyrobí kvarteto na téma Mozartova života a díla na základě pracovního listu z minulé hodiny - jednotlivé pojmy napíšou na kartičky ve formátu skutečných hracích karet, mohou doplnit obrázek (každý student vyrobí karet více podle toho, kolik hracích sad by mělo vzniknout - dle počtu žáků ve třídě). |
Hlavní část |
Učitel anglicky vypráví příběh o tajemném poslu, který si u Mozarta objednává requiem - podle skutečné události (jednalo se o sluhu hraběte Walsegga, který chtěl tuto skladbu k uctění památky své zemřelé ženy vydávat za svou). Studenti mají říci, čemu porozuměli. Učitel anglicky uvede fakta o skladbě, popíše tuto hudební formu a pustí ukázku. Upozorní na rozdíly mezi mší za zemřelé a běžnou formou mše. Studenti se mají pokusit poznat hudební formu v úvodu části Kyrie (fuga). Dialog je veden v angličtině, zásadní informace jsou zopakovány i česky. Plakát s českou i anglickou slovní zásobou je připraven na tabuli. Na čistou stranu pracovního listu si studenti zapisují důležitá fakta v češtině i angličtině - také s pomocí plakátu. |
Závěr |
Své zápisky využijí při plnění závěrečného úkolu - sami se pokusí převyprávě příběh o vzniku této skladby a anglicky vysvětlit podstatu formy requiem a její použití. Doplní tabulku v pracovním listu, v níž mají zatrhnout součásti běžné mše a mše za zemřelé. Poté si ve skupinách zahrají kvarteto s vyrobenými kartami. |