W. A. Mozart I
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
W. A. Mozart I
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
dataprojektor, CD přehrávěč, nakopírované pracovní listy, nahrávka Malé noční hudby, tabule, fix
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Krátké opakování s pohledem na časovou přímku - studenti mají vyjmenovat autory období baroka. Který sloh následuje? Josef Haydn - připomenutí minulé hodiny prostřednictvím zbylých otázek "z klobouku" (viz příprava J. Haydn - Symfonie G dur). |
Hlavní část |
Studenti dostanou pracovní list "Who is Who - What is What" v Mozartově životě, kde je u každého z pěti okruhů vždy čtveřice - kvarteto pojmů. Učitel využije pojmu "kvarteto" a odkáže na hudební formu smyčcového kvartetu a rozdíl mezi pojmy kvartet (forma) a kvarteto (těleso) - v angličtině ovšem jeden výraz - quartet. Během pěti minut se studenti mají pokusit doplnit vztah uvedených osob k Mozartovi, jakoukoliv informaci k nějakému dílu a označené chybějící výrazy. Následuje společné shrnutí informací doplněné obrázky z prezentace, studenti uvádějí, co doplnili. Anglické ekvivalenty slov vyskytujících se v pracovním listu jsou zapisovány na tabuli. Poté si studenti poslechnou 1.část z Malé noční hudby a pokusí se vyjádřit, čeho si při poslechu všimli - s pomocí učitele a výrazů na tabuli. |
Závěr |
Na závěr studenti doplní do pracovního listu anglické ekvivalenty k některým českým výrazům a naopak české k anglickým. Zkusí si zapamatovat co nejvíce čtveřic - kvartet výrazů. Pak list odloží a snaží se je vyjmenovat. Na příští hodinu si mají přinést fixy a pastelky na skutečné kvarteto, které budou vyrábět. |