Pop
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Pop
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
CD přehrávač, list balicího papíru, fix, PC, dataprojektor, tabule, nakopírovaný článek o zpěvčce (zdroj: MF Dnes, 13. 10. 2010)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Inspirace – článek o zpěvačce Lady Gaga. Úvod k tématu – učitel napíše na tabuli slova „mainstream“, „signmaking“, „showbuisness“, která se v článku vyskytují. Dotaz ke studentům – co slova znamenají v češtině, jak souvisejí s tématem dnešní hodiny? |
Hlavní část |
Studenti dostanou nakopírovaný list s anglickým textem písně Lady Gaga „Paparazzi“ a s úryvkem textu, kde se zpěvačka sama charakterizuje. Mají se pokusit o překlad a poté odpovědět na otázku, čím si zpěvačka získala pozornost a popularitu. Své postřehy se pokusí zobecnit a určit charakteristické vlastnosti popu jako žánru, upozorní také na funkce tohoto žánru. Získané poznatky učitel shrne a studenti si je mohou ověřit a doplnit pomocí poslechu této písně a shlédnutí videoklipu. Mají si pak za úkol popsat hudební prostředky, s nimiž tento žánr pracuje, a také určit, k jakému cíli tyto prostředky směřují. Dialog o potřebě kriticky posuzovat slyšené a shlédnuté, nepodléhat mediálním manipulacím. Studenti se pokusí uvést další současné popové zpěváky světové i české, vyslechnou také referát jednoho ze studentů na toto téma. |
Závěr |
Na závěr hodiny studenti dostanou list balicího papíru, kde jsou uvedena slova ze začátku hodiny, a pokusí se shrnout všechny poznatky a zapsat je pomocí jednoduchých hesel. Soustředí se přitom nejen na hudební charakteristiky, ale také na typické rysy soudobého showbuissnesu. Otázka na závěr – co může člověk pro sebe udělat, aby dokázal poznat mediální manipulaci? |