Symfonický orchestr
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Symfonický orchestr
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Orffovy nástroje, obrázek orchestru s anglickými pojmy (zdroj-http://www.disk.cz/disk/product?961)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav a úvod hodiny anglicky. Jako navození tématu poslouží krátká videoukázka "Mr. Bean dirigentem" (zdroj: http://www.youtube.com/watch?v=kn3xfVqFVNg). Studenti mají poté říci, co vše se Mr. Bean se svými pohyby snažil ukázat skupině hudebníků (očekávané odpovědi: rychlost hry - tempo, sílu - dynamiku, způsob hry - výraz). |
Hlavní část |
Učitelel provede výklad o dvoučtvrťovém taktu a o způsobu dirigování, přičemž ukáže jednotlivá gesta. Studenti se je snaží napodobit a uvědomí si, jak je prostřednictvímpohybu vyjádřeno tempo, dynamika a výraz skladby. Hra na orchestr - studenti se stanou jakoby hráči v orchestru, musí říct název svého nástroje (česky i anglicky) a posadit se na správné místo. Improvizují na Orffovy nástroje, jeden student diriguje ve dvoučtvrťovém taktu s různým tempem a výrazem. Průběžně jsou na tabuli zapisovány příslušné anglické pojmy, učitel doplní názvy hudebních nástrojů, které studenti v angličtině neznají. |
Závěr |
Studenti doplní do obrázku české názvy hudebních nástrojů. Vyjmenují výrazy související s dynamikou, rytmem a výrazem. |