Baroko - Antonio Vivaldi (Čtvero ročních dob)
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Baroko - Antonio Vivaldi (Čtvero ročních dob)
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
nakopírované křížovky, CD přehrávač, CD s náhrávkou, větší obrázek interiéru barokního kostela, pracovní list, voskovky a pastelky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Úvodní aktivita jako motivace k tématu poslouchané skladby: Učitel umístí do každého rohu místnosti obrázek s anglickým názvem pro každé roční období. Studenti se mají postavit do vybraného rohu podle toho, které období mají nejraději. Protože budou používány jednoduché výrazy a věty, učitel zadá tento úkol v angličtině a anglicky také pokládá otázky. Poté mají studenti u jednotlivých obrázků anglicky říct, jaké období si vybrali a co se jim na něm líbí. |
Hlavní část |
Studenti obdrží pracovní list s otázkami týkajícími se poslechu, na zadní straně listu jsou básně k jednotlivým částem skladby. Následuje poslech vybraných částí podle toho, která období si vybralo nejvíce studentů. Učitel po každé z ukázek upozorňuje na typické hudební prostředky baroka - kontrast, forma concerto grosso, zvuk cembala, generálbas. Studenti při dialogu využívají postřehů z poslechu, které si zapsali do svého pracovního listu. Jednu z kolonek vymalují barvami, které podle jejich cítění charakterizují dané roční období. |
Závěr |
Studenti napíšou názvy hudebních prostředků anglicky na lepicí papírky a podle souvislosti je umístí do obrázku interiéru barokního kostela. Na závěr uspořádají malou výstavku svých pracovních listů se zachycením jednotlivých ročních období pomocí barev. Pracovní list převzat se svolením od kolegyně Veroniky Waldhansové. |