Renesanční slavnost
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Renesanční slavnost
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
jednoduché kostýmy podle možností studentů, talíře, sklenice, džbány, stužky do vlasů, občerstvení podle dohody studentů, CD přehrávač, nahrávka renesanční hudby - tanec, zvukové pozadí, fanfáry; vybrané básně renesančních básníků, fotoaparát
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
V první části hodiny probíhá příprava - slavnostní tabule (stůl, nádobí, občerstvení), oblékání do kostýmů, dámy - úprava vlasů, pánové - příprava recitace básní k poctě krásy dam, rozdání rolí - hostitelský pár (připraví si přípitek), komorník, rádce moderující průběh slavnosti. Poté se každý věnuje svým úkolům, učitel dá rádci scénář slavnosti a probere s ním podrobnosti. Studenti si vymyslí šlechtická jména, připraví si náměty na konverzaci u stolu - zejména věty pro anglickou konverzaci. Mohou využít výrazy, které učitel předem zapsal na tabuli. |
Hlavní část |
Vlastní začátek slavnosti: v místnosti v čele stolu sedí hostitelský pár, u dveří stojí rádce, ostatní jsou venku. Po zaznění fanfár postupně vcházejí do místnosti, rádce ohlási jejich jméno, pokloní se hostitelům a usednou ke stolu. Až jsou u stolu všichni, komorník naleje víno, pán domu pronese přípitek s vysvětlením, při jaké příležitosti se slavnost koná. Rádce vyzve pány k recitaci a poté k tanci (renesanční tanec z jedné z minulých hodin). Učitel je v pozadí, pouští hudbu k tanci i jako zvukovou kulisu. |
Závěr |
Po tanci následuje konverzace u stolu a konzumace občerstvení. V jedné chvíli se konverzace vede v angličtině. Učitel v průběhu slavnosti pořizuje snímky, na závěr udělá skupinové foto v kostýmech. |