Renesance - úvod
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Renesance - úvod
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Milena Tomanová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
nakopírované materiály k renesanci, papíry, nakopírované pracovní listy s obrázky, již vyrobená časová přímka, slovník
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Uvedení tématu hodiny - studenti mají anglicky přečíst z časové přímky na tabuli názvy jednotlivých uměleckých slohů. Dotaz učitele - proč je důležitý rok 1492? Opakování vědomostí z dějepisu, znaky renesance. |
Hlavní část |
Každý student obdrží list A4 s nakopírovanými informacemi týkajícími se životního stylu v renesanci - život na zámku, zámecké slavnosti, trávení volného času a zábava. Studenti mají během deseti minut informace pročíst a vybrat dvě věci, které je zaujaly, a jedno české slovo, které považují za důležité a které bychom měli uvést i anglicky. Po stanoveném čase každý student nahlas řekne krátkou zajímavou informaci, kterou se dočetl, a uvede vybrané slovo. Učitel slova česky zapisuje na tabuli a uvádí anglický ekvivalent (některý ze studentů příp. vyhledá ve slovníku). Poté se studenti rozdělí do tří skupin a začnou pracovat na scénáři k renesanční slavnosti - na základě poznatků, které se dozvěděli. |
Závěr |
Studenti odevzdají vypracované scénáře a pokusí se doplnit české i anglické názvy k obrázkům na pracovním listu. Příprava na renesanční slavnost bude pokračovat ještě v dalších hodinách. |