Smyčcové hudební nástroje
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Smyčcové hudební nástroje
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Marie Mrázková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
PC, encyklopedie, obrázky,karty, kytara
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, seznámení žáků s cílem a průběhem hodiny, opakování dechových nástrojů |
Hlavní část |
Formou frontální výuky seznámí učitelka žáky se smyčcovými nástroji. Užívá při tom anglická slovíčka, které mají žáci na kartách v lavicích. Žáci se poté rozdělí do skupin po dvou a vyhledávají smyčcové nástroje v encyklopedii a přiřazují vhodné kartičky s angl. názvy. Opět žáci zůstanou ve skupinách a stejné kartičky přiřazují k nakopírovaným obrázkům, které učitelka rozhází po třídě. Žáci tak mají možnost fomou výukové a zároveň pohybové hry zopakovat si anglická slovíčka. |
Závěr |
Na závěr následuje klidnější část hodiny - poslech - žáci poslouchají hudební skladbu zda v ní uslyší smyčcové nástroje. Na konci hodiny uvedou anglicý název slyšených smyčcových nástrojů. Následuje zhodnocení cílu a průběhu hodiny. |