Koledy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Koledy
|
Předmět: |
Hudební výchova
|
Autor: |
Marie Mrázková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
klavír, Orfovy nástroje, CD přehrávač, text písní, karty s anglickými slovíčky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav česky i anglicky, organizační záležitosti, seznámení žáků s cílem a průběhem hodiny |
Hlavní část |
Vyprávění o koledách - co jsou to koledy, jak vznikly,proč se zpívají na Vánoce. Užívání anglických výrazů, které jsou napsány na tabuli. Učitelka i žáci aktivně používají slovíčka při vyprávění a rozhovoru. Následuje poslech koled. Žáci dostanou kartičky s anglickými i českými názvy dvou známých koled Nesem Vám noviny, Tichá noc, které si rozsříhají a položí na lavici. Jakmile uslyší některou z těchto dvou koled, zvedou kartičku se správným anglickým i českým názvem. |
Závěr |
Závěrem zpěv koled v doprovodu klavíru a orffových nástrojů, na které hrají žáci. Při zpěvu těchto dvou koled, opět žáci zvednou kartičky s anglickým i českým názvem a tentokrát odevzdají učitelce. Zhodnocení hodiny a splněných cílů, rozloučení se žáky. |