Setrvačnost
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Setrvačnost
|
Předmět: |
Fyzika
|
Autor: |
Karel Lefner
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Dataprojektor, jednoduché pomůcky: vozík, kulička, sklenice s vodou, kartón, mince, setrvačník, model vznášedla,..
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav v češtině a angličtině Prezence Seznámení s tématem,zápis tématu na tabuli i v angličtině |
Hlavní část |
Výuka v češtině je doplněna zápisem stěžejních pojmů v angličtině k okraji stránky v sešitě. 1. Výklad s využitím dataprojektoru a elektronické verze učebnice. 2. Demonstrační pokusy na setrvačnost, vyjádření zákona setrvačnosti/+historie objevu-Galileo Galilei, I. Newton/ 3. Důsledky setrvačnosti - nebezpečí při pohybu těles s velkou hmotností, projevy setrvačnosti v běžných situacích. 4. Shrnutí učiva, otázky a úkoly z pracovního sešitu. 5. Doplnění neúplného textu anglickým překladem základních pojmů. |
Závěr |
Žáci odpovídají na otázky k tématu v češtině a pak vyslovují anglický překlad základních pojmů. |