Znaky totalitních systémů
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Znaky totalitních systémů
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
ppt prezentace
archy papíru do dvojic |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, téma hodiny) - opakování učiva minulé hodiny - světová hospodářská krize-učitel klade otázky, žáci stručně a výstižně odpovídají |
Hlavní část |
Znaky totalitních režimů - učitel rozdělí žáky do dvojic - učitel vysvětlí způsob práce ve dvojicích a způsob pořízení zápisu z hodiny (viz níže) - žáci mají na jednotlivých slidech uvedeny části anglické definice totalitních režimů ze stránek wikipedia.org, pod textem je vždy otázka, na kterou mají na základě přečtení textu a přeložení klíčových slov odpovědět. Po vypršení času následuje společná kontrola zjištěných informací. Poté (pro případ, že ne všichni žáci anglickému textu dostatečně rozuměli) v ppt prezentaci necháme naběhnout český text, který si žáci opíší do sešitu. Stejným způsobem pokračujeme dále. - na závěr necháme žáky, ať se pokusí vyjmenovat totalitní režimy. Následuje slide s českým a anglickým ekvivalentem pro názvy totalitních režimů a jejich příslušníky. Tento slide necháme žáky jako jediný opsat i s anglickými výrazy. |
Závěr |
- opakování znaků totalitních režimů a doplňující otázky |