Charakteristické znaky druhé světové války
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Charakteristické znaky druhé světové války
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
ppt prezentace s citáty
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování učiva minulých hodin (konec druhé světové války, osvobození ČSR) - učitel klade otázky, žáci co nejvýstižněji odpovídají |
Hlavní část |
charakteristické znaky druhé světové války - výklad doprovázený diskusí a zápisem do sešitu - učitel vyzve žáky, aby se sami (na základě získaných znalostí a na základě srovnávání s dřívějšími válečnými konflikty) pokusili tyto znaky pojmenovat - učitel klade návodné otázky, nechává žáky na sebe reagovat, tzn. působí jako "moderátor" diskuse - učitel na závěr shrne názory žáků a vhodně je popřípadě přeformuluje pro zápis do sešitu - učitel doplní znaky, které studenti opominuli |
Závěr |
reflexe problematiky války (nejen druhé světové) - učitel na závěr nechá vybrané žáky vyjádřit svůj názor na druhou světovou válku - celá hodina a také celé téma druhé světové války je uzavřeno promítnutím ppt prezentace se třemi citáty o válce - žáci si je opíší do sešitu a pokusí se o překlad (ten není třeba zapisovat); pokud nám zbude čas o jednotlivých citátech diskutujeme - například necháma vybrané žáky říci, který citát a proč je nejvíce zaujal; popřípadě se také zmíníme o autorech jednotlivých citátů |