Druhá světová válka - další postup Německa
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhá světová válka - další postup Německa
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
dějepisné atlasy, nástěnná mapa, ppt prezentace
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování učiva minulé hodiny(krátký test viz příloha) |
Hlavní část |
- ppt prezentace druhá světová válka na pohyblivé mapě - promítneme žákům prezentaci, aby si ve vizuální podobě uvědomili, jak moc bylo Německo ve svých útočných snahách úspěšné (doporučujeme pouze po část, kdy se vývoj války začíná obracet v neprospěch Německa); upozorníme žáky, že v prezentaci je drobná chyba (není zaznačen rozpad Československa na Slovenský stát a Protektorát Čechy a Německa), kdo z žáků na to přijde jako první, může být oceněn za práci v hodině - práce s dějepisnými atlasy - žáci mají za úkol na základě prezentace a map v dějepisném atlase popsat, jaký byl další průběh války - zjištěné informace jsou rozvíjeny formou výkladu učitele, jsou pokládány doplňující otázky, na něž hledají žáci odpovědi v atlasech - zápis do sešitu - vybraná slova učitel přeloží do angličtiny - zdůrazní správnou výslovnost a na tabuli je zapíše odlišnou barvou |
Závěr |
- shrnutí, opakování klíčových momentů - učitel pokládá otázky, žáci odpovídají; pokud zbude více času lze tuto fázi zvládnout formou soutěže skupin: a) dvě skupiny si pokládají navzájem otázky, učitel je pouze arbitrem - posuzuje adekvátnost otázek, správnost odpovědí b) více skupin, učitel pokládá otázky, skupiny zapisují odpovědi, následuje vyhodnocení, skupina s více správnými odpověďmi vyhrává |
Slovní zásoba | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|