Stavovské povstání
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Stavovské povstání
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Ilona Jílková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
pracovní listy, učebnice, historické atlasy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Vysvětlit okolnosti stavovského povstání.Společně se naučíme novou anglickou slovní zásobu, žáci nahlas opakují a správně vyslovují. Referát žáka: Fridrich Falcký |
Hlavní část |
Seznámit žáky s vývojem v českém státě v předvečer vypuknutí českého stavovského povstání. Vysvětlit průběh stavovského odboje až po jeho porážku na Bílé Hoře. Vyjmenuje hlavní důsledky porážky českých stavů. Otázky a úkoly zaměřené na pochopení pojmů: Obnovené zřízení zemské, defenestrace, exil, Jednota bratrská ad. O |
Závěr |
Rozdat pracovní listy, popis obrázků: Pražská defenestrace a poprava 27 pánů na Staroměstském náměstí, popisuje s využitím anglických termínů. V závěru hodiny do tabulky správně doplní anglické a české výrazy. |