Renesance a humanismus
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Renesance a humanismus
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Ilona Jílková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
anglický slovník, učebnice, obrazové encyklopedie
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Diskuse na téma: kulturní a architektonické styly, které jsme již poznali, čím se tyto styly lišily, významní představitelé apod. |
Hlavní část |
Seznámit s pojmem renesance, významnými znaky tohoto stylu, jeho představiteli a jejich výtvory: Da Vinci, Boticelli, Buonarotti, Santi aj. Výuka je doplněna ukázkami jejich výtvorů. Rozdat pracovní listy, žáci budou pracovat ve dvojicích. Hledají informace k jednotlivým osobnostem a obrázkům, doplňují 2 jména renesančních umělců: architektura, sochařství a malířství.Informace vyhledávají v anglickém slovníku a obrazových encyklopediích. Pojmy z renesance jsou doplněny o anglické termíny. |
Závěr |
Výtvarně nadaní žáci mohou namalovat kopii některého z proslulých obrazů. Na konci hodiny společně zopakovat všechny anglické výrazy uvedené v pracovním listu. |