Zámořské objevy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Zámořské objevy
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Ilona Jílková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
pracovní listy, učebnice, sešity, historické atlasy, anglicko - české slovníky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Rozdat dějepisné atlasy. Seznámit žáky s cílem hodiny: zámořské objevy. Zopakovat mořeplavbu Řecko, Řím, Čína, ukázat lodi. Společně se žáky opakujeme výslovnost vybraných anglických frází, ústně. |
Hlavní část |
Práce s mapou a dějepisnými atlasy. 1. Vysvětlit předpoklady a příčiny zámořských objevů. Nejvýznamnější plavby Španělů a Portugalců. 2. Seznámit s významnými mořeplavci. 3. Ukázat lodi, na kterých se námořníci plavily: galeona, galéra, karaka, karavela. 4. Cesta kolem světa - kudy pluly první lodi, kdo byl jejich kapitánem a na jakých lodích se plavili. Průběžně opakovat nové anglické výrazy. |
Závěr |
Rozdat pracovní listy ve kterých jsou uvedeny anglické výrazy, s nimiž jsem v hodině pracovali. Překládají zvýrazněné pojmy a odpovídají na anglické otázky česky. |