Starověký Řím
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Starověký Řím
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Ilona Jílková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
dějepisné atlasy, pracovní listy, učebnice, slovníky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Seznámení s cílem hodiny a novou slovní zásobou vztahující se k tématu: Starověký Řím, žáci nahlas opakují dané termíny. S pomocí mapy ukázat: Apeninský poloostrov, pohoří Apeniny, Řím a řeku, která Římem protéká. Ukáží moře obklopující Apeninský poloostrov. Referát žáka: Etruskové |
Hlavní část |
Seznámit žáky s nejstarším osídlením Itálie a kulturou: italické kmeny, Latinové, vznik Říma, písmo. Pověst o založení Říma: Romulus a Remus, vlčice, Romulus - Roma. Vysvětlit rozdíl mezi pověstí a skutečností. Rozdat pracovní listy, žáci pracují ve dvojicích. 1. Překládají anglické výrazy, s pomocí slovníku. 2. Doplňují příchod kmenů do Itálie. 3. Vyluští tajenku. |
Závěr |
4. Převypráví ve dvojicích příběh o založení Říma podle obrázků v pracovním listu. Na závěr zopakovat anglické výrazy ústně. |