Království dvojího lidu
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Království dvojího lidu
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Ilona Jílková
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
dataprojektor, notebook, učebnice, pracovní listy, anglicko - české slovníky
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Opakování slovní zásoby doby husitské - doplňovačka. Prezentace doby poděbradské sleduje pouze dějinný vývoj a neobsahuje prvky CLIL. Vysvětlit změny ke kterým došlo na konci husitských válek po smrti Zikmunda Lucemburského. |
Hlavní část |
Diskuse na téma: Změny po husitské revoluci. Význam a zhodnocení vlády Jiřího z Poděbrad, snaha o vytvoření mírového projektu evropských států (diskuse), význam pro současnost. Vysvětlit vedení křížové výpravy a kdy se boje odehrávaly, proč se Jiří dostal do sporu s papežem. Průběžně seznámit s novými frázemi, žáci nahlas opakují. |
Závěr |
Vznik jednoty bratrské, myšlenky Petra Chelčického srovnat s programem husitů. Rozdat pracovní listy a zopakovat učivo i novou slovní zásobu, žáci doplňují anglické a české překlady historických pojmů a události. Žáci spojují anglické a české výrazy v pracovním listu. Do tabulky uvádějí významné osobnosti husitského hnutí. |