Práce s historickými atlasy
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Práce s historickými atlasy
|
Předmět: |
Dějepis
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
historické atlasy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování učiva minulé hodiny (historické prameny a jejich dělení, rozdíly mezi "klasickým" zeměpisným atlasem a atlasy historickými) |
Hlavní část |
- diskuse zda a proč jsou historické atlasy užitečné pro studium dějepisu - diskuse na téma, jak správně s takovým atlasem pracovat - vyvození základních pravidel, vybrané pojmy zapisujeme na tabuli česky i anglicky - práce s atlasem - klademe otázky (od jednoduchých ke složitějším), které se týkají vybraného učiva a jeho zpracování v atlase, vedeme žáky k tomu, aby se zjištěnými informacemi dále pracovali - porovnávali, zobecňovali atd.; pro ukázku uvádíme sérii otázek vztahujících se ke dvojici map zachycujících náboženské poměry v Evropě - zadání samostatné práce s historickým atlasem - na základě určité mapky mají napsat souvislý text - rozsah dle charakteru mapky či grafů |
Závěr |
- na závěr smažeme anglické ekvivalenty, necháme pouze české výrazy a vyzveme žáky, aby je sami přišli zpátky na tabuli doplnit |