logo

Plazi II

I. - úvodní informace
Název:
Plazi II
Předmět:
Biologie
Autor:
Jana Nešporová
Věková skupina:
Všechny věkové skupiny
Přílohy

II. - cíle a ověření
Obsahové cíle a ověření:
  • Žáci znají systém plazů, umějí zařadit hlavní zástupce, poznají naše zástupce podle obrázků nebo popisu. [Testem v další hodině]
Jazykové cíle a ověření:
  • Žáci umí pojmenovat hlavní skupiny a některé zástupce plazů v AJ [Osmisměrka na konci hodiny]

III. - strategie, učební pomůcky
Učební strategie:
  • Referáty - frontální výuka
  • Zápis pomocí myšlenkové mapy
Učební pomůcky:
Obrázky zástupců plazů, nástěnné obrazy

Popis hodiny
Úvod
Pozdrav, zjištění absence, téma hodiny na tabuli - v AJ
Schéma myšlenkové mapy systému plazů - na tabuli

cs.wikipedia.org/wiki/Myšlenková_mapa

Schéma myšlenkové mapy viz příloha
Hlavní část
Referáty studentů o jednotlivých skupinách plazů (krokodýli, želvy šupinatí - ještěři, plazi), Studenti samostatně doplňují do myšlenkové mapy vlastnosti a zástupce, vyučující doplňuje anglické výrazy.
Závěr
Osmisměrka s anglickými výrazy na ověření faktických zanlostí i nových slovíček.

Slovní zásoba
 
VýrazPřeklad
krokodýla crocodile, crocodiles
ještěrka zelenáEuropean green lizard
ještěrka živorodáviviparous lizard
krokodýl mořskýthe Saltwater Crocodile
krokodýl nilskýthe Nile Crocodile
užovka obojkovágrass snake
užovka stromováAesculapian Snake
zmije obecnáviper
zmije růžkatálong-nosed / horned / sand viper
želva sloníGalápagos giant tortoise
ještěrlizard
želvatortoise poznamka