Obojživelníci II
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Obojživelníci II
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Jana Nešporová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Kartičky s novými pojmy - viz příloha,
obrázky našich obojživelníků - jsou v každém kabinetu biologie |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdav, dotaz na chybějící v AJ, téma hodiny v AJ Brainstorming - co víme a co nevíme o obojživelnících - a co o nich umíme říct anglicky (opakování z minulé hodiny) |
Hlavní část |
Žáci podle zápisu z brainstormingu (s dopomocí) zformulují otázky, které se týkají třídění obojživelníků a jejich životního prostředí. Odpovědi na ně vyhledají v učebnici, atlase živočichů, průvodci přírodou či jiné dostupné literatuře. Vytvoří myšlenkovou mapu do které zanesou základní systém obojživelníků a u jednotlivých zástupců zmíní jejich životní prostředí. Při prezentaci myšlenkové mapy vyučující žákům doplní požadované anglické výrazy. Myšlenková mapa (někdy také mentální mapa) je graficky uspořádaný text doplněný obrázky s vyznačením souvislostí. (http://cs.wikipedia.org/wiki/Myšlenková_mapa) Dále také: http://toncar.cz/Clanky/myslenkove_mapy1.html |
Závěr |
Jako reflexi žáci jednotlivě říkají pravdivé věty o životním prostředí jednotlivých druhů obojživelníků. Slovíčka mají k dispozici na tabuli. Mohou si vybrat českou či anglickou formu. |