Nerosty – opakování
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Nerosty – opakování
|
Předmět: |
Biologie
|
Autor: |
Veronika Mačátová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice Přírodopis 9 (např. Fraus či Prodos)
Vzorky nerostů Kartičky se jmény nerostů v ČJ a AJ (vyučující musí připravit podle toho, jaké nerosty má k dispozici, popř. vykopíruje ze slovní zásoby) |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav, zjištění absence v angličtině Brainstorming - co jsou to minerály, co o nich víme (jedná se o opakování, žáci by toho měli vědět hodně). Vyučující píše na tabuli hlavní myšlenky žáků, doplňuje anglické výrazy k názvům a vlastnostem nerostů, žáci se učí je vyslovovat. |
Hlavní část |
Rozdělení do skupin - libovolnou metodou Práce ve skupinách - každá skupina dostane vzorky nerostů - sadu nebo výběr ze školní sbírky a sadu kartiček s anglickými a českými názvy (ideálně na každé straně kartičky AJxČJ). Úkol pro skupiny 1) Přiřadit kartičky s názvy ke vzorkům - mohou využít učebnici a všechny možné metody zkoumání nerostů (barva, vryp, tvrdost, kryst. soustava, atp.) 2) Rozdělit vzorky do skupin podle chemického složení (s využitím učebnice) Pokyny udělovány dvojjazyčně, žáci reagují podle svých znalostí. |
Závěr |
Soutěž ve správné přiřazování anglických názvů k jednotlivým vzorkům (ve skupinách či v celé třídě) |