Fejeton
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Fejeton
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice
aktuální fejeton z novin či časopisu |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (Tk, absence, téma hodiny) - seznámení s průběhem hodiny - otázka, zda-li se žáci již setkali s fejetonem, kde to bylo, co bylo jeho podstatou atd. |
Hlavní část |
- odpíchneme se od toho, co byli schopni říct sami studenti a dále pokračujeme výkladem - seznámíme žáky také s nejznámějšími českými tvůrci fejetonů (např. J. Neruda, K. Čapek, R. Křesťan, L. Vaculík)- zjišťujeme, zda o nich žáci něco ví - práce s učebnicí - přečteme a rozebereme text, doložíme na textu znaky fejetonu - žáci mají za úkol přeložit deset vybraných slov (plnovýznamových) z celého textu, poté společně procházíme, všechna slovíčka píšeme na tabuli, doplňujeme o ta, která ještě nezazněla tak dlouho, dokud nám stačí čas (slovní zásoba je definována podle jednoho konkrétního fejetonu - učebnice Fraus 9; při použití jiného fejetonu se bude lišit) |
Závěr |
- žáci jsou motivováni k napsání vlastního fejetonu - hodnoceny budou pouze zdařilé výkony, lze si vylepšit touto cestou známku, úkol není povinný |
Slovní zásoba | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|