Guy de Maupassant
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Guy de Maupassant
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 14 Do: 15
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 9
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, náplň hodiny) - opakování učiva minulých hodin (realismus) |
Hlavní část |
- vyučující zapíše na tabuli všechna dnešní anglická slovíčka a vyzve žáky, aby se je pokusili přeložit. Pokud si žáci neví rady, vyučující pomůže. - vyučujíví vyzve žáky, aby se na základě uvedených pojmů pokusili rekonstruovat o čem bude dnes v hodině řeč - výklad o G. de Maupassantovi a jeho tvorbě, zápis do sešitu - četba a práce s textem - povídka Kulička - učitel klade otázky k textu, žáci odpovídají - doplnění zápisu do sešitu - žáci doplní sami tyto body: téma, charakteristika hlavní postavy, co autor v textu kritizuje |
Závěr |
- v rámci opakování jsou žáci požádáni o uvádění klíčových slov hodiny, slova třídí do dvou sloupců: 1) obecné pojmy literární teorie 2) slovíčka vztahující se k dnešní ukázce Kdo ví výraz rovnou v anglickém jazyce, zapíše na tabuli anglicky, kdo neví, zapíše alespoň česky. Učitel vyzve žáky, zda by někdo uměl doplnit také anglický ekvivalent. Takto pokračujeme, dokud nezapíšeme všechny pojmy. |