Literární druhy a žánry
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Literární druhy a žánry
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
sešit
knihy ze školní knihovny(nějaké povídky, román, pověsti, pohádky, divadelní hra, sbírka poezie, bajky, popřípadě časopis s anekdotami a nějaké legendy o světcích sada anglických označení pro literární druhy a epické žánry |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav Seznámení s obsahovými a jazykovými cíli hodiny Prohlédnutí nachystané výstavky knih ze školní knihovny |
Hlavní část |
Brainstorming - v čem se jednotlivé knihy liší, jak by se daly rozdělit? Vyučující směřuje k dělení podle formální stránky (poezie, próza, drama) i podle obsahové stránky (lyrika, epika, drama) Vyvození literárních druhů z odpovědí žákovského brainstormingu Zápis do sešitu Skupinová práce - sada anglického označení literárních druhů - umístěte na správný typ knihy na výstavce (každá skupina umístí jeden) Frontální výuka: některé epické žánry (pohádka, pověst, bajka...) - stručná charakteristika, pouze ústně, zatím bez zápisu do sešitu Skupinová práce - sada anglického označení vybraných literárních žánrů - umístěte na správný typ knihy na výstavce (každá skupina umístí jeden až dva) |
Závěr |
Shrnutí Individuální práce - každý žák dostane neúplnou dvojjazyčnou tabulku literárních druhů a některých epických žánrů, má doplnit chybějící výrazy Vysbírání tabulek k pozdější kontrole Závěrečný pozdrav |