Co už známe z tvarosloví II
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Co už známe z tvarosloví II
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
běžné: tabule, učebnice, pracovní sešit, sešit
ostatní: tabulky nadepsané v AJ terminologii (slovní druhy - viz LP Co už známe z tvarosloví I, mluvnické kategorie substantiv, druhy adjektiv) |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Seznámení s obsahovými a jazykovými cíli Zjištění docházky |
Hlavní část |
Opakování tvarosloví II. - slovní druhy - opakování z předchozí hodiny (viz LP Co už známe z tvarosloví I, příloha Aktivita - slovní druhy): vyučující znovu zopakuje významy a výslovnost anglických slov označujících slovní druhy, poté žáci znovu dostanou tabulku s anglicky nadepsanými slovními druhy, do níž rozřazují česká slova, která jim vyučující pomalu diktuje (podle potřeby cca 15 - 20 slov). Vzhledem k tomu, že jde o opakování, může být tato aktivita hodnocena. - mluvnické významy (rod, číslo, pád, vzor): na tabuli jsou již od přestávky anglicky nadepsané názvy mluvnických kategorií substantiv,vyučující je přečte, ke každému připíše český význam. Vyučující požádá několik žáků o zopakování anglických termínů.Poté žáci dostanou tabulku s anglickými termíny a česky napsanými podstatnými jmény (viz příloha), u nichž mají podle anglického zadání určovat jejich mluvnické významy - druhy adjektiv: zopakování česky, vyučující napíše na tabuli druhy adjektiv v AJ,vysloví je, požádá žáky o zopakování, poté opět následuje tabulka a rozřazování českých adjektiv podle anglické terminologie (v matici chybí výraz pro adjektiva tvrdá) |
Závěr |
Shrnutí, zopakování Zadání domácího úkolu |