Druhy vedlejších vět
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhy vedlejších vět
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
"Kolotoč vedlejších vět" - k dispozici v rámci projektu "Učíme o Moravě" zde: http://www.ucimeomorave.cz/. Zde naleznete i metodiku k práci s "Kolotočem".
Anglické názvy vedlejších vět na posteru. |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod (pozdrav, zjištění absence...). Vyvěšení posteru s anglickými názvy vedlejších vět v zorném úhlu žáků (tabule, nástěnka na čelní stěně, magnetická tabule...). Společná výslovnost anglických názvů vedlejších vět - nejprve vyučující, poté několik žáků. Česky - shrnutí metodou brainstormingu, jak danou větu poznáme. Vyučující může výsledky brainstormingu zapsat vedle posteru na tabuli. |
Hlavní část |
Individuální práce: - každý žák dostane deset zalaminovaných různých vět z "Kolotoče VV", věty postupně určuje. Až má určeno nejméně pět vedlejších vět, zavolá učitele, žák věty před učitelem pojmenuje česky i anglicky. Správně určené věty učitel žáku odebírá. Kdo má správně určených všech deset, dostane bodové ocenění či "malou jedničku". - v další fázi (nových 5 - 10 vět)žáci pojmenovávají věty při kontrole vyučujícího pouze anglicky. Vyučující případně opraví výslovnost. - ve třetí fázi (dalších 5-10 vět) žáci určují věty ve dvojicích, při nejistotě zavolají učitele, aby jim správnost potvrdil. |
Závěr |
Shrnutí, zopakování. Zopakování anglických názvů vedlejších vět - žáci. Běžný organizační závěr hodiny. |