Nonsensová poezie - limerik
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Nonsensová poezie - limerik
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
pracovní listy Limerik (viz příloha, kterou si vyučující podle potřeby upraví), čítanka nebo ukázky dalších limeriků, anglicko-český slovník
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod. Brainstorming - nonsens, nonsensová poezie (vyučující zapisuje na tabuli, doplní vlastním výkladem a ukázkami). Zápis podstatných informací z tabule do sešitu. |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Limerik - rýmové schéma, autoři (výklad) - viz pracovní list Limerik. Limerik - pokus o vlastní tvorbu (individuálně nebo ve dvojicích) - společná četba. Pokud by čas nedovolil, je možno zadat za domácí úkol (i dobrovolný). Jazykové cíle: Limerik - problém přesnosti překladu při přebásnění. Překlad (společný)limeriku Edwarda Leara (žáci mohou při dostatečné slovní zásobě překládat bez slovníku, v případě potřeby vyučující nechá slovo vyhledat někoho z žáků) - viz pracovní list Limerik Pokus o přebásnění. |
Závěr |
Shrnutí poznatků - ústně. Pracovní listy si žáci nechávají, vlepí si je doma do literárních sešitů. Běžný organizační závěr hodiny. Pokusy o přebásnění vyučující vysbírá, nejlepší přepíše na PC a vytiskne. Ze všech vydařených limeriků, které vznikly v hodině či za DÚ, vytvoří vyučující spolu s žáky tematickou nástěnku. |