Stručná mluvnice česká, Příruční mluvnice češtiny
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Stručná mluvnice česká, Příruční mluvnice češtiny
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Stručná mluvnice česká, popř. Příruční mluvnice češtiny (na počet žáků nebo do dvojice)
PC, projektor pracovní list Větné členy |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod |
Hlavní část |
Práce s jazykovými příručkami - podle pokynů vyučujícího. Žáci vyhledávají v příručkách vybrané části kapitoly týkající se skladby, společná četba . Vyučující komentuje odborný jazyk používaný v jazykových příručkách a následně žáky seznamuje s jednotlivými termíny. Seznámení s odbornou terminologií a anglickými ekvivalenty - powerpointová prezentace. Vyučující ukazuje podobnost odborné a anglické terminologie, anglické termíny pečlivě vyslovuje. Zopakování termínů - zápis. Vyučující potom požádá některé žáky o zopakování anglické terminologie. Ústní zopakování anglických termínů. Praktické procvičení - viz pracovní list Větné členy |
Závěr |
Shrnutí, zopakování terminologie - žáci hlasitě vyslovují na vyzvání názvy větných členů anglicky. Běžný organizační závěr |