Přídavná jména
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Přídavná jména
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Dagmar Kachlířová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
hrací lístečky
sešit, učebnice tabule interaktivní tabule |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky a česky. Seznámení s tématem hodiny. Motivační hra - jaký kdo je (budeme probírat přídavná jména)...žáci odpovídají na otázky? Jaká je Míša? Jaký je Ondra? Jakou barvu mají její vlasy? Jaké má oči? atd. |
Hlavní část |
Hra s lístečky - vyhledávání přídavných jmen. Na rozstříhaných proužcích papíru jsou napsaná přídavná a podstatná jména, žáci vybírají přídavná jména a lepí si je do svých sešitů. Podtrhávání přídavných jmen ve větách - práce s textem. Žáci podtrhávají v předloženém pracovním listě i anglické výrazy. Vybraná přídavná jména jsou předkládána i v anglickém jazyce. Jsou napsána na tabuli a ukazována na pracovních listech (obrázek s popisem). Skládání vět s přídavnými jmény. |
Závěr |
Zopakování anglických výrazů - učitel řekne výraz a žáci ukáží na obrázek, přiřazování u interaktivní tabule. Rozloučení v českém i anglickém jazyce. |