Souvětí, věta hlavní, věta vedlejší
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Souvětí, věta hlavní, věta vedlejší
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice, pracovní sešit, sešit, vytištěná slovíčka z přílohy pro každého žáka
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod v češtině (pozdrav, kontrola účasti, pořádku, DÚ). |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Společné zopakování - co víme o souvětí, jak poznáme počet vět v souvětí, jak jsme zaznamenávali graf souvětí v nižších ročnících (žáci odpovídají, učitel stručně zapisuje na tabuli) Výklad - souvětí, věta hlavní, věta vedlejší - souvětí - věta řídící, věta závislá - grafický záznam souvětí Práce s učebnicí a pracovním sešitem (FRAUS pro 7. ročník - s.83 /1 písemně či ústně, s.83/2 ústně. s. 84/3a - písemně) Jazykový cíl: Žáci dostanou v průběhu práce tabulku s některými slovíčky užitými ve cvičeních, na tabuli vyučující zapíše některé anglické termíny týkající se tématu hodiny. Po dokončení cvičení a společné kontrole výslovnost použitých slov a termínů (nejprve vyučující, po něm někteří vyzvaní žáci). Vyjde-li čas, může vyučující žáky vybídnout, aby tabulku rozstříhali a přiřazovali anglickým slovům české významy. Po individuální kontrole si žáci mohou vlepit do sešitů. Pokud čas nevyjde, je možno touto aktivitou započít příští hodinu ČJ. |
Závěr |
Shrnutí a zopakování obsahových i jazykových cílů. Běžný organizační závěr hodiny. |