Základní a rozvíjející větné členy - procvičování
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Základní a rozvíjející větné členy - procvičování
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice, sešit, pracovní sešit, tabule, magnetická tabule, příloha Větný rozbor (vytištěná dostatečně velkým typem písma a rozstříhaná)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod hodiny. |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Zopakování teoretických poznatků o větných členech - společná práce, ústně. Jazykové cíle: Seznámení s novými termíny a zopakování anglické terminologie - vyučující na magnetickou tabuli po boku seřadí rozstříhané české a anglické termíny týkající se větných členů (viz příloha). Poté na magnetickou tabuli připevní jednu českou větu z přílohy, vytištěnou dostatečně velkým písmem a rozstříhanou na jednotlivá slova. Úkolem vyvolaných žáků je určit jedno slovo z věty jako větný člen a vybrat, vyslovit a nad slovo připevnit odpovídající anglický název. Takto je možné rozebrat všechny věty z přílohy, dokud se nevystřídá většina žáků. Obsahové cíle: Praktické procvičování větného rozboru na cvičeních v učebnici (ústně i písemně, individuálně i ve dvojicích či skupinách). |
Závěr |
Shrnutí a zopakování obsahových i jazykových cílů hodiny. Běžný organizační závěr hodiny. |